Protein der styrker

Kød eller fisk som proteinkilde?

Både kød og fisk indeholder meget protein og i nogenlunde samme mængder og for begge gælder det, at proteinet er af høj biologisk værdi.

Protein er vigtigt for dig at få under en slankekur/kostomlægning, så det er fedtet, der forsvinder fra din krop og ikke dine muskler.

Muskler skal du bevare af mange årsager, men bl.a. også for at opnå en højere forbrænding, som er med til, at du kan bevare dit vægttab.


Vigtige vitaminer og mineraler i kød og fisk

Både kød og fisk giver vigtige vitaminer og mineraler. Kød er en af de bedste jernkilder i kosten og fisk har et højt indhold af selen og jod, ligesom fede fisk er en vigtig kilde til de livsnødvendige n-3 fedtsyrer, som vi ikke selv kan danne.

Endvidere indeholder fede fisk D-vitamin. Ideelt set bør du spise fisk 2-3 gange om ugen og gerne skifte mellem de fede og de magre fisk. Frisk fisk er dejligt, men frosset fisk og fiskekonserves er ernæringsmæssigt ligeså gode som den friske fisk.


Fra: Food of Life 

Vidste du...
.. at frossen frugt og grønt er sunde og fulde af vitaminer og mineraler ligesom almindelig frugt og grønt. Det er nemt at have lidt frugt og grønt klar i fryseren!
Afstemning

Hvor ofte forkæler du dig selv?

Aldrig 10 %
1 gang om måneden 24 %
Et par gange om måneden 14 %
Flere gange om ugen 33 %
Hver dag 19 %

Du skal logge på for at kunne stemme.