Test dig selv

Styrketest: Overkroppen

Hvor mange armbøjninger kan du tage på et minut? Med denne test kan du finde ud af, hvor stærk du er i overkroppen.

Efter testen skal du huske at skrive dit resultat ned! Så kan du prøve nogle af øvelserne fra programmet og tage testen igen om 3-6 måneder og se, om du er blevet stærkere.

Introduktion

I testen skal du lave almindelige armbøjninger. Du bestemmer selv, om du vil lave dem på knæene eller på tæerne, bare du laver dem på samme måde gennem hele testen. Hvis du senere vil sammenligne resultater, er det en god idé, at du altid laver armbøjninger på samme måde. Hvis du laver dem på forskellige måder, får du ikke noget ud af at sammenligne dem.

Se hvordan du laver øvelsen korrekt her (link træningsøvelser>stærk mave og overkrop>Armbøjninger – træn arme og skuldre)

Du skal lave så mange armbøjninger, som du kan på et minut. Du skal bare ikke presse dig selv så meget, at du får en overbelastet overkrop.

Du skal bruge:

  • Et stopur/æggeur.
  • Et behageligt underlag (fx et foldet tæppe).

Før du starter

Før du tester dine muskler

Der er forskel på, hvor store og stærke forskellige mennesker er. Det er derfor svært at sammenligne dit resultat med andres og finde ud af, hvem der er den stærkeste. Til gengæld kan du sammenligne dine egne resultater og se, om du bliver stærkere. Så kan du nemt se, om der er nogen fremgang i din udvikling.

Du skal ikke presse dig selv for hårdt, når du tager testen. Du skulle nødig overbelaste musklerne, fordi du ikke har trænet før. Så hvis din krop siger stop, skal du stoppe!

God fornøjelse!

Denne funktion kræver medlemsskab. Opret din bruger GRATIS her.

Vidste du...
.. at gode øvelser, hvor du bruger mange muskler på én gang, er fx roning, squat og kropshævninger.
Afstemning

Hvilken slags motion kan du bedst lide?

En gåtur 53 %
Løb 21 %
Zumba 5 %
Fitness 0 %
Andet 21 %

Du skal logge på for at kunne stemme.