Test dig selv

Styrketest: Underkroppen

Dette er en test, hvor du skal sidde ned. Lyder det let? Det er det ikke, for du skal sidde op ad en mur uden noget at sidde på!

I testen skal du tage tid på, hvor længe du kan blive stående på den måde.

Det er en super god test af styrken i din underkrop.

Bagefter skal du huske at skrive dit resultat ned! Så kan du prøve nogle af øvelserne fra programmet og tage testen igen om 3-6 måneder og se, om du er blevet stærkere.

Introduktion

I testen skal du stå med ryggen op ad en væg og med benene bøjet i ca. 90 grader. Se evt. på billedet. Se hvordan du laver øvelsen korrekt her (link træningsøvelser>Træn bagdel og ben>Væg squat – god for lårene) Det er lidt ligesom at sidde ned, du har bare ikke noget at sidde på. Du skal sætte et stopur i gang, når du sætter dig, og stoppe det igen når du ikke kan mere.

Du skal bruge:

  • Et skridsikkert underlag, så dine fødder ikke glider frem. Du kan evt. tage kondisko på.
  • Et stopur/æggeur.
  • Evt. en stol/kostskaft til at hjælpe med at holde balancen.

Før du starter

Før du tester dine muskler

Der er forskel på, hvor store og stærke forskellige mennesker er. Det er derfor svært at sammenligne dit resultat med andres og finde ud af, hvem der er den stærkeste. Til gengæld kan du sammenligne dine egne resultater og se, om du bliver stærkere. Så kan du nemt se, om der er nogen fremgang i din udvikling.

Du skal ikke presse dig selv for hårdt, når du tager testen. Du skulle nødig overbelaste musklerne, fordi du ikke har trænet før. Så hvis din krop siger stop, skal du stoppe!

God fornøjelse!

Denne funktion kræver medlemsskab. Opret din bruger GRATIS her.

Vidste du...
.. at motion og bevægelse i hverdagen er en af de bedste ting, du kan gøre for at mindske risikoen for diabetes. Prøv fx at gå eller tage cyklen som transport rundt til dine daglige gøremål.
Afstemning

Hvordan kan du bedst lide at arbejde?

I teams 59 %
Selvstændigt 35 %
Det ved jeg ikke 6 %

Du skal logge på for at kunne stemme.