Test dig selv

Konditest: Løb uden pause 12 min

Er du klar til Coopers løbetest? Det er en verdenskendt test, som går ud på at løbe i 12 minutter uden pause. Så langt du kan!

Det er en konditionstest, men også en test af din sundhed. En god kondition er nemlig et af de bedste forsvar mod sygdomme, så hvis du klarer dig godt, er det tegn på god sundhed.

Efter testen skal du huske at skrive dit resultat ned! Så kan du bruge nogle af artiklerne om motion her i programmet og tage testen igen om 3-6 måneder og se, om du har fået en bedre kondition.

Introduktion

Testen går ud på at løbe uafbrudt i 12 min. Hvor langt kan du komme?

Når tiden er gået og du er færdig med at løbe, skal du skrive i feltet, der kommer frem, hvor mange meter du løb på de 12 minutter og trykke på beregn tasten. Så beregner programmet dit kondital.

Du skal bruge

  • En smartphone med en app der kan registrere hvor langt du løber
  • En rute på ca. 400 meter og et stopur
  • Planlæg ruten således at du kan løbe i ring og dermed tælle omgange.

Før du starter

Før du tester din kondi

Der er forskel på, hvor store og stærke forskellige mennesker er. Det er derfor svært at sammenligne dit resultat med andres og finde ud af, hvem der har den bedste kondi. Til gengæld kan du sammenligne dine egne resultater og se, om din kondi bliver bedre. Så kan du nemt se, om der er nogen fremgang i din udvikling.

Du skal ikke presse dig selv for hårdt, når du tager testen. Du skulle nødig overbelaste musklerne, fordi du ikke har trænet før. Så hvis din krop siger stop, skal du stoppe!

God fornøjelse!

Denne funktion kræver medlemsskab. Opret din bruger GRATIS her.

Vidste du...
.. at motion forbedrer sexlivet, prøv fx en times zumba eller dans på stuegulvet.
Afstemning

Er en øl eller et glas vin en del af en god middag for dig?

Ja 73 %
Nej 27 %
Det ved jeg ikke 0 %

Du skal logge på for at kunne stemme.