Varm kroppen op

Opvarmning er en meget vigtig del af din træning. Hvis du varmer ordentlig op, kan du undgå skader, præstere bedre, og derved få mere ud af din træning.

Når dine muskler og led er varmet ordentligt op, vil de reagere hurtigere, og være mere klar til pludselige bevægelser. På den måde kan skader undgås, og du vil kunne reagere hurtigere i sportskampe eller konkurrencer.

Brug dette program som en basisopvarmning, og som inspiration til at designe din egen opvarmning på baggrund af disse tips:

- Brug de samme muskler og led under opvarmningen, som du skal brug i din træning.

- Start ud med lette øvelser, og gør dem gradvist sværere.

- Få pulsen op så temperaturen i dine muskler stiger.

- Lav øvelser som både udfordrer din hurtighed, styrke og koordination.

- Opvarmningen skal vare minimum 10 min. og gerne op til 20 min.



Program:

Brug ca. halvanden min. på hver øvelse. Start let ud, og øg intensiteten stille og roligt.

  • Høje knæløft. Se øvelsen her
  • Sidelæns løb. Se øvelsen her
  • Gadedrengeløb. Se øvelsen her
  • Rotation. Se øvelsen her
  • Hånd til fod. Se øvelsen her
  • Sidestræk. Se øvelsen her
  • Afslut evt. med et par minutters småløb eller gang på stedet.


Kilde: Mobile Fitness

Vidste du...
.. at du skal styrketræne i cirka 3 timer for at forbrænde en pizza.
Afstemning

Hvad synes du mætter mest til morgenmad?

Havregryn 59 %
Rugbrød 29 %
Kaffe 0 %
Toastbrød 6 %
Yoghurt 6 %
Andet 0 %

Du skal logge på for at kunne stemme.