Har du ondt i nakken?

Du kan holde din nakke stærk og smertefri ved at lave træningsøvelser. Så hvis du også har ondt i nakken, fx efter at have siddet for længe foran computeren eller tv'et, er det måske noget for dig at lære nogle simple øvelser, der kan være med til at træne din nakke.


Nem nakketræning: 

Det tager 10 minutter at træne alle fire øvelser for nakken, og hvis du bruger øvelserne én gang om dagen, vil du få det bedste resultat.

Øvelse 1

Øvelse 2

Øvelse 3

Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

  • Hvor meget: Gentag øvelsen 4-5 gange.
  • Husk: At du skal trække vejret normalt, imens du laver øvelsen.

Øvelse 4


Kilde:

Mobile Fitness

Gigtforeningen

Danske Fysioterapeuter

Vidste du...
.. at du i en sushi makirulle med enten tun eller laks vil få et højt indhold af omega-3 fedtsyrer, som bidrager til forebyggelsen af hjertesygdomme, kræft og depressioner.
Afstemning

Hvordan kan du bedst lide at arbejde?

I teams 59 %
Selvstændigt 35 %
Det ved jeg ikke 6 %

Du skal logge på for at kunne stemme.