Har du ondt i ryggen?

Du kan holde din ryg stærk og smertefri ved at lave træningsøvelser. Har du ondt i ryggen, er det måske noget for dig at lære nogle øvelser, der kan være med til at træne din ryg. 


Styrkende rygøvelser:

Ryg Rul - god for lænden

Balanceøvelse - få god balance og styrk ryggen

Rygstræk - for en smidig ryg

Sideplanken - til mave og ryg

Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

Bro - faste baller og lår

Planken - god for mave og ryg


Kilde:

Mobile Fitness

Gigtforeningen

Danske Fysioterapeuter

Vidste du...
.. at den tid du bruger på motion og din sundhed nu, vil du få mangfoldigt tilbage i form af mere energi større velvære, og mindre sygdomsrisiko.
Afstemning

Under hvilken årstid kan du bedst lide at motionere?

Vinter 10 %
Forår 52 %
Sommer 38 %
Efterår 0 %

Du skal logge på for at kunne stemme.