Har du ondt i knæene?

Du kan holde din knæ stærke og smertefri ved at lave træningsøvelser for knæene. Så har du ondt i knæene, er det måske noget for dig at lære nogle simple og gode øvelser.


Gode knæøvelser:

Øvelse 1

Øvelse 2

Øvelse 3

  • Start her: Stå op med det ene ben foran det andet. Du skal have god afstand imellem dem, så du har en god balance. Dine fødder skal pege fremad.
  • Sådan gør du: Læg din vægt på det forreste ben. Det gør du ved at bøje i knæet.


Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

  • Hvor meget: Lav øvelsen med hvert ben 10-12 gange.
  • Husk: At skifte ben, og dit knæ skal være lodret over foden.

Kilde:

Mobile Fitness

Gigtforeningen

Danske Fysioterapeuter

Vidste du...
.. at immunforsvaret forbedres, hvis du får masser af frisk luft!
Afstemning

Hvornår på dagen kan du bedst lide at motionere?

Om morgenen 24 %
Om eftermiddagen 29 %
Efter arbejde/ om aftenen 35 %
Det ved jeg ikke 12 %

Du skal logge på for at kunne stemme.