Har du ondt i knæene?

Du kan holde din knæ stærke og smertefri ved at lave træningsøvelser for knæene. Så har du ondt i knæene, er det måske noget for dig at lære nogle simple og gode øvelser.


Gode knæøvelser:

Øvelse 1

Øvelse 2

Øvelse 3

  • Start her: Stå op med det ene ben foran det andet. Du skal have god afstand imellem dem, så du har en god balance. Dine fødder skal pege fremad.
  • Sådan gør du: Læg din vægt på det forreste ben. Det gør du ved at bøje i knæet.


Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

  • Hvor meget: Lav øvelsen med hvert ben 10-12 gange.
  • Husk: At skifte ben, og dit knæ skal være lodret over foden.

Kilde:

Mobile Fitness

Gigtforeningen

Danske Fysioterapeuter

Vidste du...
.. at en rystetur med hele kroppen, kan gøre din krop mere afslappet og rolig.
Afstemning

Hvilken årstid er din favorit?

Forår 18 %
Sommer 76 %
Efterår 0 %
Vinter 6 %

Du skal logge på for at kunne stemme.